95 درصد معامله‌گرها، مسیر را اشتباه می روند.

در این مقاله از معامله گر سه بعدی به بررسی 95 درصد معامله‌گرها، مسیر را اشتباه می روند می پردازیم.

مایکل پورتر استاد کسب و کار دانشگاه هاروارد است و یکی از تاثیر گذارترین اندیشمندان حوزه
کسب و کار بازارهای مالی است و به نظر من پورتر با دیدگاه هایش پدر استراتژی های مدرن
شرکت های عظیمی همچون BMWمحسوب می شود.
از نظر پورتر شرکت ها، بنگاه های اقتصادی و تفکرات آنها بطور کلی به دو دسته تقسیم میشوند:
دسته اول که بسیار پرتعداد هستند وقت و انرژی خودشان را صرف تولید با کیفیت تر یک محصول
می کنند. البته که ، این خیلی خوب است اما جالبه ک بدانید مثلا مک دونالد جزو این دسته نیست.
در واقع خیلی از شرکت های این دسته گمنام باقی می مانند و به درآمد های آنچنانی نمی رسند اما
شرکت های دسته دوم همینکه به یک کیفیت نسبتا خوبی در محصولات شان برسند دیگر همه وقت
و انرژی خودشان را صرف شناخت و مدیریت احساسات مشتریان خودشان می کنند. مثلا خمیر
دندان Pepsodentسی سال به عنوان پر فروش ترین خمیر دندان آمریکا بوده و امروزه نیز جزو 10برند معروف این صنعت است. اما بنظر شما این میزان از موفقیت میتواند به کیفیت محصول ربط
داشته باشد؟ معلومه که ن، این میزان از موفقیت نتیجه زحمت اعجوبه دنیای تبلیغات یعنی Claude
Hopkinsاست. یادتان باشد این خمیر دندان در روز های ابتدایی اصلا فروش نمیکرد اما هاپکینز
با اضافه کردن کمی اسید سیتریک به آن باعث شد زبان و لثه های مشتری ها بطور دلپذیری کمی
سوزن سوزن شود و بسوزد و آن وقت بود که فروش سرسام آوری داشت. مشتری ها پیش خودشان
می گفتند وای عجب خمیر دندانی، حس میکنم دندادن هایم دارد تمیز و براق می شود در صورتی
که قدرت تمیز کنندگی Pepsodentنیز مانند باقی خمیر دندان ها بود با این تفاوت که یک
سوزشی ایجاد میکرد. درواقع کلود هاپکینز خمیر دندان نمی فروخت بلکه آن حس را می فروخت.
حس سوزن سوزن شدن که مشتری ها آن را معادل تمیزی می دانستند.
به همین راحتی یک خمیر دندان معمولی میتواند با مدیریت احساسات و روانشناسی افراد به
پرفروش ترین خمیر دندان تاریخ آمریکا تبدیل شود. در دنیای معامله گری نیز همینطوری است
یعنی روانشناسی و مدیریت احساسات مهم است ولی متاسفانه بیشتر افراد راه را اشتباه می روند.
بیشتر معامله گران فکر میکنند غرق شدن در تحلیل تکنیکال یعنی رمز موفقیت و هر بار که ضرری
پیش می آید و پولی از دست می دهند می گویند باید بروم و بیشتر یاد بگیرم و سیستم های جدید
را یاد بگیرم و شروع کنم؟!
مثلا تا الان با ایچی موکو معامله کرده الان میگوید باید بروم و امواج الیوت نیو ویو را یاد بگیرم و
می رود و انرا یاد می گیرد و به خانه اول برمیگردد این دفعه میگوید باید الگوها و پترن های
هارمونیک را یاد بگیرم یا پرایس اکشن به روش لنس و البروکس را.
وای خدای من! یک عده 95درصدی هر روز دارند یاد می گیرند و جالب است که هر روز نیز
دارند پول از دست می دهند و یک عده 5درصدی می ایند و هر روز سود می کنند؟!
میدانید مشکل واقعی از کجا بوجود میاید؟ اینکه یک معامله گر نمی داند برای موفقیت در دنیای
معامله گری نیاز به یک سیستم معاملاتی دارد. سیستمی که باید شامل سه بخش باشد:
-1استراتژی : که بخشی از آن به تحلیل های تکنیکال مربوط میشود. (تحلیل های تکنیکال به ما
میگوید کجا بخرید و کجا بفروشید)
-2مدیریت سرمایه : که به شما می گوید در یک معامله چقدر میتوانید بخرید و بفروشید(منظور
تعیین حجم معامله است).

3روانشناسی : که ترس و طمع و احساسات شما را کنترل میکند تا حرکتی انجام ندهید که بعدن
بخاطر آن پشیمان شوید.
جفری کندی ( )Jeffrey Kennedyتحلیل گر و مؤلف کتاب الیوت ویو تریدینگ اینجور می
گوید:یک معامله موفق یا در واقع یک سیستم معاملاتی موفق 60درصد به تسلط روانی معامله گر،
30درصد مدیریت سرمایه و فقط 10درصد به سبک و روش(یا همان استراتژی معاملاتی و تحلیل
تکنیکال) بستگی دارد.
اما جالب اینجاست که 95درصد معامله گران 100درصد انرژی و وقت خود را به همان 10
درصد اختصاص می دهند و معلوم است که ضرر ده میشوند.

لینک کوتاه مقاله

https://traderfx.ir/?p=4445

مدرس دوره

استاد مهربان

سطح دوره​

فوق پیشرفته

تعداد جلسات​

73 ویدیو

هزینه دوره​

کاملا رایگان

Question mark

هر گونه سوال، پیشنهاد یا انتقادی در رابطه با دوره رایگان آموزش اکسپرت دارید در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا بتوانیم بهترین آموزش ها را برای شما علاقمندان به آموزش ربات نویسی تهیه کنیم.