گام پنجم در ساخت یک استراتژی
در این مقاله از معامله گر سه بعدی با روش ساخت یک استراتژی آشنا می شویم. ممکن است پیش خودتان فکر کنید که چه کاری است که خودم را سه ماه درگیر فوروارد تست کنم.
می گذارم سه ماه بگذرد و بعد میآیم و بعد از چند ساعت این استراتژی ام در قالب بک تست آزمایش میکنم. به چند دلیل مطلق ، نباید چنین کاری بکنید. در واقع مرحله فوروارد تست قبل از ورود سرمایه کامل شما به بازار یک انتخاب و اختیار نیست بلکه یک ضرورت است. اما چرا؟ چون:
1-بهینه سازی بیش از حد در بک تست : اگر شما در مراحل بک تست تان استراتژی تان را زیاد بهینه کرده باشید آنوقت ممکن است استراتژی تان فقط در گذشته بازار به درد بخورد و این در مرحله فوروارد تست معلوم میشود.
2-شفاف نبودن قوانین استراتژی : ممکن است شما قوانین خیلی دقیق و شسته رفته ای برای استراتژی ننوشته باشید و یکمی دچار استرس و نگرانی شوید و دقیق و سریع نمی توانید درباره ورود و خروج به معامله تصمیم بگیرید این ضعف شما فقط در بازار زنده یعنی فوروارد تست مشخص میشود.
3-پایین بودن نقدینگی در بازار: مشکل صف خرید و فروش در نماد ها یا ارز هایی که حجم معاملات پایینی دارند فقط در فوروارد تست است که با تمام سلول ها درک می شود.
4-عدم حضور شما در بازار : ممکن است بیشتر سیگنالهای استراتژی شما در نیمه شب ها در بازار داده شود ولی شما در آن ساعت خواب باشید. در بک تست شما اصلا حواستون به تایم کندل ها و زمان ست شدن استراتژی تان با بازار نیستید یا ممکن است استراتژی شما به گونهای باشد که فقط در ۳0درصد مواقع برنده باشد ولی در عوض سود های خیره کننده داشته باشد که بتواند ۷۰ درصد ضرر را جبران کند. باز حالا شما به هر دلیلی نتوانید در آن 30درصد پای معاملات باشید یعنی استراتژی شما با مدل کار، زندگی و فعالیت های جانبی شما هماهنگ نیست و این موضوع در
فوروارد تست است که معلوم میشود.
5 پایین بودن مهارت ورود خروج : اگر استراتژی شما بر اساس تایم فریم های پایین تنظیم شده باشد و شما مهارت لازم برای گذاشتن سفارش خرید و سفارش فروش را نداشته باشید در معاملات شکست می خورید و ضرر می کنید. این ضعف به خوبی در فوروارد تست خودش را نشان می دهد و شما را مطلع می کند.