شاخص سودآوری Profit factor

معرفی شاخص سودآوری Profit factor

در این مقاله از معامله گر سه بعدی با شاخص سودآوری profit factor رسیدیم. اگر ما نخواهیم به منحنی حساب استراتژیها نگاه کنیم ازکجا میتوانیم بفهمیم که کدام یک سودآور بوده است همان طور که می بینید الان به یک شاخص دیگر نیاز داریم : شاخص سودآوری
شاخص سودآوری متداول ترین شاخصی است که هر معامله گری آن را برای خودش محاسبه میکند تا بتواند تشخیص دهد آیا استراتژی که استفاده میکند سودآور است یا خیر؟ یا اینکه استراتژی اش در مقایسه با استراتژی های دیگر چه وضعیتی دارد؟
فرض کنید شما برای خودتان دو استراتژی طراحی کرده اید مثلاً یک استراتژی بر اساس شکست خطوط روند و یک استراتژی بر اساس پترن های هارمونیک و دوست دارید بدانید در بلندمدت کدام سودآورتر است؟ ببینید شما واقعاً به این شاخص نیاز دارید. محاسبه این شاخص بسیار ساده است و میتوانید آن را محاسبه کنید. دو راه وجود دارد :یکی اینکه مجموع سود هایی که از استراتژی تان بدست آورده اید بر مجموع ضرر هایتان تقسیم کنید.

ارزیابی شاخص سودآوری در یک استراتژی

اگر در یک استراتژی شاخص سودآوری زیر یک باشد به این معنی است که مجموع ضررها از سودها بیشتر بوده و باید خیلی زود با آن استراتژی خداحافظی کنید چون زیان آور است. اگر شاخص سودآوری یک باشد یعنی استراتژی شما نه سودآور و نه زیان آور است. اگر این شاخص بیشتر از یک باشد یعنی استراتژی سودآور است و هر چقدر بیشتر از یک باشد یعنی استراتژی شما سودآورتر است. ممکن است شاخص سودآوری که برای دو استراتژی بدست آوردید یکسان باشد و شما پیش خودتان بگویید که آیا اگر با سرمایه یکسان وارد شویم نتیجه در آخر یکسان خواهد بود؟

در سایت تریدر اف ایکس که یک مرجع تخصصی فارکس در ایران می باشد، با مراجعه به این سایت می توانید با ثبت نام در بروکر های مثل بروکر آلپاری، بروکر لایت فایننس، بروکر ارانته و بروکر stp trading ثبت نام کنید، و آموزش ها را در حساب های مجازی پیاده سازی کنید.

لینک کوتاه مقاله

https://traderfx.ir/?p=10387

مدرس دوره

استاد مهربان

سطح دوره​

فوق پیشرفته

تعداد جلسات​

73 ویدیو

هزینه دوره​

کاملا رایگان

Question mark

هر گونه سوال، پیشنهاد یا انتقادی در رابطه با دوره رایگان آموزش اکسپرت دارید در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا بتوانیم بهترین آموزش ها را برای شما علاقمندان به آموزش ربات نویسی تهیه کنیم.